Eesti Filharmoonia Kammerkoor Kaspars Putniņš juhatusel tuleb välja kavaga „Les Angélus“, kus kõlavad 19. ja 20. sajandi prantsuse suurmeistrite olulisemad teosed. Kontserdid toimuvad reedel, 19. veebruaril Tartu Heino Elleri nimelise Muusikakooli Tubina saalis ja laupäeval, 20. veebruaril Mustpeade maja Valges saalis. Põgusa ülevaate Prantsuse kultuurist teeb enne mõlema kontserdi algust näitleja Maarja Mitt.

 

Kavasse on koori peadirigent Kaspars Putniņš valinud põnevaid ning eriilmelisi teoseid 19. ja 20. sajandi kuulsatelt prantsuse helimeistritelt, nagu Olivier Messiaen, Claude Debussy, Maurice Ravel, Jean-Yves Daniel-Lesur ja Gabriel Fauré. „Üks iseloomulikemaid jooni Prantsuse muusikale on sensuaalsus, mis  avaldub nii koloriidis kui meloodiates. See muusika räägib armastusest metafooride keeles, inimestevahelistest suhetest ja elust üldse“, iseloomustab Prantsuse heliloomingut Putniņš. „Nii mõndagi prantslase loodud teost võiks nimetada Euroopa koorimuusika literatuuri oluliseks nurgakiviks, nagu näiteks Olivier Messiaeni „Viis refrääni“ ja Jean-Yves Daniel-Lesuri „Ülemlaul“.

Kontserdi nimilugu Claude Debussy „Angelused“, mis ajendatud kirikukellade kõlast, ja Maurice Raveli „Ohe“, tulevad ettekandele 20. sajandi olulise koorimuusikategelase Clytus Gottwaldi seades. Lisaks kõlavad Raveli „Kolm paradiisilindu“ tuntud tsüklist „Kolm laulu“ ning Fauré üks armastatumaid oopusi „Jean Rachine’i laul“. Kontsertidel teeb kaasa eesti hinnatumaid pianiste Age Juurikas, kes mängib kaks osa Messiaeni klaveritsüklist „Kakskümmend pilku Jeesuslapsele“, mis nõuab esitajalt väga suurt tehnilist pagasit ja muusikalist sügavust.

„Les Angélus“ kuulub Eesti Filharmoonia Kammerkoori sarja „Vitraažid“, mis tutvustab maailma kooriliteratuuri väärtteoseid.

 

Vaata ka Kaspars Putniņši kommentaari:

https://www.youtube.com/watch?v=KoMVyeztV3Y