Istun Torontos hotelli 16.nda korruse toas ja vaatan linna plinkivaid reklaamtulesid, mis andsid oma panuse senini kõige rahutumale ööle. Mu meetod ajavahe võitmiseks on kuulikindel ning töötab laitmatult, ainus mis võib mind häirida, on plinkivad tuled. Ma ei oska seda seletada, lärmakad naabrid on selle taustal talutav nähtus. Eks see ole üks neist paradoksidest, nagu miks Windows sulgub läbi “stardi”.

Meie tuur algas juba mõnda aega tagasi, jõudsime New Yorki 30. jaanuaril. Esimene aklimatiseerumiseks mõeldud päev möödus kultuurse inimesena Metropolitani muuseumis ja enda USA turbulentse poliitmaailmaga kurssi viimise tähe all. Ja siis juba oligi esimene kontsert. Täissaal St. Ignatius Loyola kirikus. Milline publikum ja milline tänulikkus! Me omalt poolt pakkusime igati korraliku etteaste, mida ainult õige kergelt varjutasid ajavahest ning kollegiaalsest kokkumängust tingitud tõigad. Ma ei usu, et keegi saalis miskeid köögipoolseid varjundeid märkas.

img_20170201_133709New York (foto autor Karoliina Kriis)

Eilne päev kujutas päris tuuri algust ning jääb oma valemi ülesehituselt sarnaseks nii mõnekski päevaks – hommik hotellis, päeval reisimine uude linna, lõunaks uus hotell, seejärel proov kontsertpaigas ja kontsert õhtul, uni – ning kõik kordub järgneval hommikul.

Nagu pahatihti reegliks saanud, siis teine kontsert osutub ootuspäraselt nõrgemaks teistest. Ei oska öelda, kas tingitud pingelangusest või närvidest, igatahes pannakse kõik ebaõiglaselt proovile ning murdumised on pahatihti paratamatud. Olgugi, et St Pauli basiilika oli samuti puupüsti täis rahvast, jättis esimene kontserdi pool soovida nii tehniliselt kui interpretatsiooniliselt. Oma ilmeksimatu panuse andis kindlasti diskotantsijalike “heida sõrmed lakke” viibutustega dirigent, kes püüdis tulutute võtetega turgutada kõiki uinunud kaunitare. Teiseks pooleks oli ta õnneks märksa rahulikum ja olen kindel, et heastasime üheskoos (ning mõneti ka ületasime) eneste eelnevad vajakajäämised.

fb_img_1486417300771Saint Paul’s Basilica, Toronto (foto autor Olari Viikholm)

Rihmad on kinni, istuge rahulikult, hoidke oma jäsemed sõidukis igal ajal ning nautigem jõudsalt! See on alles algus.