Arvo Pärt (1935)
- Da pacem Domine (2004/2008)
- Littlemore Tractus (2000/2023)

Anton Bruckner (1824-1896)
- Missa nr 1 d-moll, WAB 26 (1864)
I Kyrie - Alla breve (mehr langsam)
II Gloria - Allegro
III Credo - Moderato
IV Sanctus - Maestoso
V Benedictus - Moderato
VI Agnus Dei - Andante quasi Allegretto

 

Solistid:
Arete Kerge (sopran)
Monika-Evelin Liiv (alt)
Oliver Kuusik (tenor)
Kuno Kerge (bass)
Eesti Filharmoonia Kammerkoor,
koormeister Mai Simson
Eesti Riiklik Sümfooniaorkester,
kontsertmeister Marta Sparnina
Dirigent Tõnu Kaljuste

 

Anton Bruckneri 200. sünniaastapäev toob Pärdi päevade kontsertidele huvitavaid kõrvutusi. Tõnu Kaljuste seab koos Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri ja Eesti Filharmoonia Kammerkooriga suhtesse sünnipärase Austria helilooja Anton Bruckneri ja Austria kodakondse Arvo Pärdi loomingu, teosed, mis on mõlemad esiettekandele tulnud Austrias. Kuigi heliloojate sünniaega lahutab 111 aastat, võib neid mõlemaid pidada oma sünniriigi nii üheks olulisemaks sümfonistiks kui ka vaimuliku muusika heliloojaks. Kontsertidel Tallinna ja Tartu kirikutes on need kaks suunda ühendatud nii Bruckneri esimeses missatsüklis kui palvetekstidele loodud Pärdi teosed.

2.–11. septembrini 2024 toimuvad Eestis taas Pärdi päevad, maailma muusikaüldsus tähistab aga 4. septembril Anton Bruckneri 200. sünniaastapäeva. Põhjuseid, miks Bruckneri muusikat esitada koos Arvo Pärdi muusikaga, on mitmeid. Peamine on muidugi see, et Bruckneri ja Pärdi kirikumuusika sobivad imeliselt ühte kavva. Nende mõlema heliloomingu „juurestik“ on saanud toitu muusikaajaloost, eriti barokimeistritelt. Tähistagem siis Pärdi päevadel ühtlasi Bruckneri sünniaastapäeva!

Tõnu Kaljuste, Nargenfestivali kunstiline juht