Pärnu kontserdimajas on harukordne võimalus näha 400 aastat varjusurmas olnud Rinuccini/Monteverdi ooperit, mille on rekonstrueerinud vanamuusikaguru Andrew Lawrence-King.

Mantova ja Veneetsia õukondades töötanud helilooja Claudio Monteverdi kirjutas kümme ooperit. Neljasaja aasta pikkusel teekonnal renessansi ja baroki piirimailt tänapäeva on tervikuna säilinud vaid kolm, ülejäänud on kas tervikuna hävinenud, helilooja poolt tema eluajal kõrvale heidetud või säilinud üksnes katkelisel kujul. Neist viimaste hulka kuulub ka ooper „Ariadne“, millest on tänapäevani säilinud vaid üksikuid dialooge ning Ottavio Rinuccini originaallibreto, ainus säilinud fragment on kuulus “Ariadne lament”. Kreeta mütoloogial põhineva ooperi rekonstrueeris maailma üks tunnustatumaid vanamuusikaeksperte, dirigent ja harfimängija Andrew Lawrence-King. Monteverdi stiili süvitsi tundva interpreedi ja uurijana kasutas Lawrence-King ooperi taastamiseks peale Rinuccini libreto ka muid ajaloolisi materjale, nagu üksikute säilinud dialoogifragmentide käsikirjalisi ümberkirjutusi ja helilooja kirju. Lavastuslike momentidega barokkooper etendub ainult kahel korral. Täna saab seda näha Pärnus.
Esitavad Eesti Filharmoonia Kammerkoor ja solistid, Floridante barokkorkester, kunstiline juht ja dirigent Andrew Lawrence-King (Guernsey/Eesti).