Eesti Muusika Päevade avakontserdil 12. aprillil Niguliste kirikus katsetab Eesti Filharmoonia Kammerkoor (EFK) esimest korda innovaatilist tehnoloogiat, lauldes traditsiooniliste pabernootide asemel  digitaalsest noodimaterjalist. Uudse tarkvara pakkus kammerkoorile välja Eesti startup-firma ScoreMusic looja Kristjan Nõlvak koos meeskonnakaaslase Kadri Taliga.

EFK töö uue tehnoloogiaga algas pool aastat tagasi, kui koori juhatuse liikme Esper Linnamägi initsiatiivil algatati koostöös ScoreMusic’uga pilootprojekti, et testida digitaalse noodimaterjali kasutamise võimalusi Eesti Muusika Päevade kava õppimisel ning esitamisel. Esper Linnamägi sõnul on diginoodindus meie tulevik: „On teada, et mõned kollektiivid maailmas juba kasutavad muusika esitamisel uusi tehnoloogiaid, näitena võib tuua Austraalia kammerorkestri ja Soome Rahvusooperi koori, kuid Eestis on sellega tutvust teinud veel vaid üksikud.“

Eesti Muusika Päevade avakontserdil kasutavad pooled EFK lauljad Apple’i tahvelarvuteid, kuhu on sisestatud kolm uudisteost, mis kõlavad esiettekandes  – Riho-Esko Maimetsa “Kolm püha roosipärja palvet” segakoorile, Gerta Raidma “je suis” (“ma olen”) kammerkoorile ja Tatjana Kozlova-Johannese “I will cross this road” („Ma rändan seda teed”) meeskoorile, kammerkoorile ja keelpillikvartetile.

Digitaalsel noodimaterjalil on mitmeid eeliseid – kaob rendinootide saatmine postipakiga, noodikirjastajad ei pea trükkima ühest muusikateosest mitmeid paberkoopiaid, muusikutel on võimalik teha digipliiatsiga märkmeid, mis säilivad digitaalsel kujul, vähese valgusega esinemiskohtades annavad tahvelarvutid valgust noodimaterjali lugemiseks, turneel kaob vajadus kaasa võtta suur hulk pabernoote.

ScoreMusic’u esindajad Kristjan Nõlvak ja Kadri Tali on tegutsenud diginoodi rendi võimaluste arendamise nimel tänaseks 2 aastat. Tandem usub, et loodud on uus Eesti edulugu, mis tasapisi kinnitab kanda maailmalavadel. Uudne mõttemaailm mitte ainult ei kiirenda ja kergenda muusikakollektiivide tööd, vaid loob võimaluse uudsetele kavadele ja avastamata kontserdipaikadele.