Eesti Filharmoonia Kammerkoor alustab 33. hooaega uue kunstilise juhi ja peadirigendi Kaspars Putninšiga, kes toob koori repertuaari uusi teoseid ning värskeid ideid. Esimesed kontserdid antakse koos 25.-27. septembrini Tartu Vanemuise kontserdimajas, Pärnu kontserdimajas ja Estonia kontserdisaalis, kus tuleb ettekandele Johannes Brahmsi „Saksa reekviem“ solistidele, koorile ja kahele klaverile (1869), soleerivad pianistid Diana Ketler ja Konstantin Lifschitz ning vokaalsolistid Elina Šimkus (sopran) ja Olari Viikholm (bariton).
Oma eesmärgiks peadirigendina peab Kaspars Putninš koori edasi arendamist läbi mitmekülgse eri muusikastiile sisaldava repertuaari. „Tahan koorile tutvustada uusi teoseid, millega nad varem pole kokku puutunud, et esitada väljakutseid nii vaimses plaanis kui tehniliste võimete osas“, lisas Putninš.
Uudses, harva esitatud kahe klaveri versioonis kõlab sel nädalal ka muusikaajaloo üks kuulsamaid teoseid – Brahmsi „Saksa reekviem“. Dirigendi sõnul on see kammerlikum variant väga väärtuslik ja eriline, sest koor ja klaverid loovad ilusa harmoonilise koosluse, pakkudes palju kõlavõimalusi. „Kooril on siin tunduvalt rohkem võimalusi olla esiplaanil, laulda paindlikult kujundatud fraase ning tuua välja õrnemaid nüansse, mis orkestriversioonis ei tuleks suures kõlapildis välja“, põhjendab Putninš.
Oma prioriteediks nimetab Kaspars Putninš veel nüüdismuusika esitamist ning koostööd eesti heliloojatega. Esimesena jõuab novembris kontserdil „Lux“ esiettekandeni Helena Tulve uus teos. Lisaks on uudisloomingut tellitud Mirjam Tallylt, Ülo Krigulilt ja Märt-Matis Lillelt.
Kaspars Putninš soovib koorimuusika ja -kontsertide piire avardada kaasates EFK-d ka projektidesse, mis sünnivad eri žanrite ja kunstiliikide koostöös. Tulemas on mitmed põnevad kontserdid, kus on kasutatud ka valguskunsti ning multimeedia vahendeid.