Eesti Filharmoonia Kammerkoor esineb sel nädalal Torinos, Baselis ja Martignys koos Baseli Kammerorkestri ja dirigent Paul McCreeshiga. Kontserdid antakse 29. oktoobril Torino Lingotto keskuse Giovanni Agnelli nimelises kontserdisaalis, 31. oktoobril Baseli Stadt-Casino kontserdisaalis ja 1. novembril Martigny Fondation Pierre Gianadda saalis.

 

Kava esimeses pooles esitab koor Bachi motetti “Komm, Jesu, komm” (BWV 229), Mendelssohni motetti “Mitten wir im Leben sind” (op. 23/3) ja inglise helilooja Hubert Parry “Lord, let me know mine End” (tsüklist “Songs of Farewell”).  Teises pooles tuleb ettekandele Mozarti Reekviem d-moll (KV 626). Solistipartiisid esitavad eesti lauljad: Kaia Urb (sopran), Iris Oja (alt), Oliver Kuusik (tenor) ja  Uku Joller (bass).

 

Kontserte juhatab Euroopas hinnatud inglise dirigent Paul McCreesh, keda tuntakse eelkõige barokkmuusika suurepärase interpreedina. Ta on ansambli Gabrieli Consort & Players asutaja ning juht, kuid dirigeerinud ka teisi kuulsaid orkestreid ja koore, sh Bergeni Filharmoonikuid, Hongkongi Filharmoonikuid, Leipzigi Gewandhaus Orkestrit, Sydney Sümfooniaorkestrit jt. Alates sellest aastast on ta Lissaboni Gulbenkiani orkester peadirigent.

 

Nii Paul McCreeshi kui Baseli Kammerorkestriga kohtub Eesti Filharmoonia Kammerkoor esmakordselt.

 

Seekordsed kontserdipaigad eristuvad tavapärastest kontserdisaalidest. Torinos esinetakse Lingotto vabaajakeskuses, mis on ümber ehitatud FIATi autotehase hoonest, kus praegu toimuvad lisaks kontsertidele ka konverentsid ja muud üritused. Keskuse avamisel 1994. aastal mängisid Berliini Filharmoonikud Claudio Abbado juhatusel. Baseli Stadt-Casino kontserdisaal on tuntud ja hinnatud oma suurepärase akustika tõttu. Martignys asuv Fondation Pierre Gianadda kujutab endast kultuurikeskust, mille rajas insener Léonard Gianadda vanima Šveitsis asuva keldi templi varemetele. Ta andis sellele oma varalahkunud venna auks nime Pierre Gianadda.

 

Lisainfo kontsertide kohta: www.kammerorchesterbasel.ch