22. märtsil Tartu Ülikooli aulas ja 23. märtsil Tallinna Niguliste kirikus kõlab Eesti Filharmoonia Kammerkoori esituses renessansiajastu suurkuju – Josquin Desprez’ – looming. Kontserdile eelneb muusikateadlase Toomas Siitani loeng renessansskultuurist ja ettekandele tulevatest teostest.

 

Kontserti „Rännak renessanssi“ juhatab EFK peadirigent Daniel Reuss, kes võrdleb Josquin Desprez’ (u. 1450–1521) loomingut Arvo Pärdi muusikaga. „Josquin Desprez renessansiajastul, 15.-16. sajandil, oli kui Arvo Pärt tänapäeval. Ta oli suurkuju, keda tunti, hinnati ja austati. Tema muusikale on iseloomulik puhas ja selge stiil, milles domineerib kõlailu. Nii Arvo Pärdi kui Josquin Desprez’ muusika on meisterlik, tundliku tekstikäsitlusega ja kaunite kooskõladega, mis puudutab paljusid sügavalt“, iseloomustas dirigent kahe erineva ajastu helimeistreid.

 

Kontserdikavasse valis Reuss laule renessansiajastu kahest põhiteemast – Neitsi Maarjaga seotud muusikast ja vaiksele nädalale sobivast leinatemaatikast. Teoseid esitavad kammerkoori erinevad väiksemad ansamblikoosseisud.

 

Renessanssmuusikale pakuvad kontrasti 20. sajandi klarnetiteosed Toomas Vavilovi esituses.

 

Selle kontserdi puhul algatas EFK koostöö Tallinna Muusikakeskkooliga, et pakkuda koorijuhtimise ja muusikateooria eriala õpilastele võimalust osaleda kava ettevalmistusprotsessis, külastada proove ja kontserte ning kirjutada arvustusi, millest parim avaldatakse ajalehes „Sirp“.