Saksa ajakirjanduses ja kaugemalgi kogu maa huvitavamaks ja innovatiivsemaks peetud pidustus Heidelbergis sündis tänavu 1. – 29. IV moto all “Dialoogid”. Avatseremoonial NDR Raadio filharmooniaorkester ja sopran Edita Gruberova, juhatas Ralf Weikert.


Avakontserdiks oli aga Arvo Pärdi viiekontserdilise sarja esimene kava, mida dirigeeris (2. IV) Anu Tali. Pärt oli “dialoogis” nii Stravinski, Bachi kui Mozarti, Cage’i, Ligeti ja Stockhauseniga. Eesti Filharmoonia Kammerkoor oli kaastegev Deutsche Kammerphilharmonie’ga ja eraldi (siis Paul Hillieri käe all) kolmes kavas, esinedes ka Bremenis ja Innsbruckis. Viimane kava Pärdi sarjast toimus aga 28. IV, kui Winbachi poistekoor ja Deutsche Kammer-Virtuosen Berlin esitasid “Collage’i B-A-C-H” ja Magnificat’i.


Festivalil on esinenud Belcea, Minguet ja Berliini Filharmoonia kvartetid, Ensemble Resonanz, Musica Antiqua Köln, Ensemble Intercontemporain, viiuldaja Joshua Bell koos Academy of St Martin in the Fieldsiga, Sexteto Canyengue, lauljad Diana Damrau ja Ivan Paley, pianistid David Lively, Pierre-Laurent Aimard ja Olli Mustonen, klaveriõhtutega Ivo Pogorelich ja Arkadi Volodos, viiuldaja Viktoria Mullova oma uue ansambliga Between the Notes, eelmine nädalalõpp oli keelpillikvartettidele kuni lõppkontserdini Jonathan Notti käe all ja Bambergi Sümfoonikutelt.


8. – 10. IV tehti siin aga mahukas, kokku 11 “dialoogiga” nädalalõpp helilooja-klarnetisti Jörg Widmanniga, kes osales poodiumivestluses, jagas selgitusi avalikel proovidel jne. Providenzkirches esitatud kava ühendati näitusega Max Beckmanni gravüürisarjast “Apokalypse” (1941), mis oli natsi-Saksamaal keelatud.