Kristo Matson (1980)
“Celeste” / “Taevalik” keelpillikvartetile (2018, esiettekanne)
Riho Esko Maimets (1988)
“Kolm püha roosipärja palvet” segakoorile (2016/2018, versiooni esiettekanne)
I Esimene palve, ristil
II Teine palve, ristil. Apostlik usutunnistus
III Esimesel suurel helbel. Meie Isa palve
Kristjan Randalu (1978) / tekst Indrek Hirv
“Kolm ohvrikivi laulu” meeskoorile (2018, esiettekanne)
I Jõgi voolab
II Kunagi
III See jõgi
Gerta Raidma (1995, konkursi “Noor helilooja 2018” võitja)
“je suis” / “ma olen” kammerkoorile (2018, esiettekanne)
Maria Kõrvits (1987)
“I Am Calling to You” / “Ma hüüan su poole” meeskoorile (2018, esiettekanne)
Tatjana Kozlova-Johannes (1977) / tekst Mahmud Darviš
“I will cross this road” / “Ma rändan seda teed” meeskoorile, kammerkoorile ja keelpillikvartetile (2018, esiettekanne)
Eesti Filharmoonia Kammerkoor
Eesti Rahvusmeeskoor
Keelpillikvartett „Prezioso“
Dirigent Putninš
Lisainfo: EMP
Niguliste muuseum-kontserdisaal on omamoodi püha ruum nii muusikutele ja muusikaaustajatele kui ka kunstisõpradele, ehkki pühitsetud altarit ega toimivat kogudust ei ole Niguliste kirikuhoones enam aastakümneid. Piisab sellest, et Niguliste võlvide all on jumalik akustika ning palju hindamatu väärtusega
kunstiteosed – peale Bernt Notke “Surmatantsu” algusosa näiteks Hermen Rode kappaltar, mis on üks paremini säilinud ja suurimaid hiliskeskaegseid Põhja-Saksa altareid kogu Euroopas. Pole ka juhus, et ECM on märkimisväärse hulga Arvo Pärdi teoseid salvestanud just Nigulistes.
On erakordne sündmus, et Eesti Filharmoonia Kammerkoor ja Eesti Rahvusmeeskoor annavad selles pühas ruumis, millega ei saa võrrelda ühtki teist kontserdipaika, ühise kontserdi ja toovad esiettekandele niivõrd suure hulga eesti heliloojate loomingut. Neile on laval seltsiks tunnustatud keelpillikvartett Prezioso.
Kontserti dirigeerivad Kaspars Putniņš ja Mikk Üleoja, kaks ääretult kõlatundlikku ja nüüdismuusikasse süvenenud isiksust. Uudisteosed meeskoorile on loonud Kristjan Randalu ja Maria Kõrvits, kammerkoorile valmis uus teos konkursi “Noor helilooja 2018” võitja Gerta Raidma sulest, Kristo Matson komponeeris uudisteose keelpillikvartetile ning Tatjana Kozlova-Johannese uudisteose esitavad kõik kollektiivid üheskoos.
Koostöös Eesti Muusika Päevade ja Eesti Kontserdiga
“Celeste” / “Taevalik” keelpillikvartetile (2018, esiettekanne)
Riho Esko Maimets (1988)
“Kolm püha roosipärja palvet” segakoorile (2016/2018, versiooni esiettekanne)
I Esimene palve, ristil
II Teine palve, ristil. Apostlik usutunnistus
III Esimesel suurel helbel. Meie Isa palve
Kristjan Randalu (1978) / tekst Indrek Hirv
“Kolm ohvrikivi laulu” meeskoorile (2018, esiettekanne)
I Jõgi voolab
II Kunagi
III See jõgi
Gerta Raidma (1995, konkursi “Noor helilooja 2018” võitja)
“je suis” / “ma olen” kammerkoorile (2018, esiettekanne)
Maria Kõrvits (1987)
“I Am Calling to You” / “Ma hüüan su poole” meeskoorile (2018, esiettekanne)
Tatjana Kozlova-Johannes (1977) / tekst Mahmud Darviš
“I will cross this road” / “Ma rändan seda teed” meeskoorile, kammerkoorile ja keelpillikvartetile (2018, esiettekanne)
Eesti Filharmoonia Kammerkoor
Eesti Rahvusmeeskoor
Keelpillikvartett „Prezioso“
Dirigent Putninš
Lisainfo: EMP
Niguliste muuseum-kontserdisaal on omamoodi püha ruum nii muusikutele ja muusikaaustajatele kui ka kunstisõpradele, ehkki pühitsetud altarit ega toimivat kogudust ei ole Niguliste kirikuhoones enam aastakümneid. Piisab sellest, et Niguliste võlvide all on jumalik akustika ning palju hindamatu väärtusega
kunstiteosed – peale Bernt Notke “Surmatantsu” algusosa näiteks Hermen Rode kappaltar, mis on üks paremini säilinud ja suurimaid hiliskeskaegseid Põhja-Saksa altareid kogu Euroopas. Pole ka juhus, et ECM on märkimisväärse hulga Arvo Pärdi teoseid salvestanud just Nigulistes.
On erakordne sündmus, et Eesti Filharmoonia Kammerkoor ja Eesti Rahvusmeeskoor annavad selles pühas ruumis, millega ei saa võrrelda ühtki teist kontserdipaika, ühise kontserdi ja toovad esiettekandele niivõrd suure hulga eesti heliloojate loomingut. Neile on laval seltsiks tunnustatud keelpillikvartett Prezioso.
Kontserti dirigeerivad Kaspars Putniņš ja Mikk Üleoja, kaks ääretult kõlatundlikku ja nüüdismuusikasse süvenenud isiksust. Uudisteosed meeskoorile on loonud Kristjan Randalu ja Maria Kõrvits, kammerkoorile valmis uus teos konkursi “Noor helilooja 2018” võitja Gerta Raidma sulest, Kristo Matson komponeeris uudisteose keelpillikvartetile ning Tatjana Kozlova-Johannese uudisteose esitavad kõik kollektiivid üheskoos.
Koostöös Eesti Muusika Päevade ja Eesti Kontserdiga