Theatre of Voices on nii uut kui ka vana muusikat esitav kollektiiv, mille koosseis vaheldub repertuaari järgi. Mitmes suures projektis osalenud ansambel kõlas professionaalselt ja kaunilt ning hea akustikaga saalis kostis selgelt välja iga heli.

Kontserti alustati Mozarti loominguga, need harmoonilised palad sobisid Pärdi teostega üllatavalt hästi. Seejärel tuli esitusele Pärdi “Ein Wallfahrstlied”, mille helilooja kirjutas 1984. aastal Grigori Kromanovi mälestuseks. Psalmist 121 pärit palveränduri laul kõlab natuke kriipivalt ja kõhedalt.

1985. aastal loodud “Stabat Materi” tekst pärineb aga Johannese evangeeliumist ning kirjeldab poega ristil nägeva ema ahastust. Teose helikeel, milles on selgelt tunda traagilist nooti, meenutab kuulajale varast polüfooniat. “Stabat Mater” paneb taas imestama, kui palju võib ära teha pelgalt range kompositsioonitehnikaga. Mingil veidral moel balansseerib helilooja justkui piiri peal. Ta ei mängi ainult äärmistes registrites ja viimseni väljapeetud tempodes, vaid oskab pingestada just näilist rahu.


 


Festival kestab edasi

Ees seisavad veel “Miserere” ja “Kanon Pokajaneni” ettekanded. “Misereret” mängitakse 19.–22. septembrini Rakvere Kolmainu kirikus, Pärnu kontserdimajas, Vanemuise kontserdimajas ja Estonia kontserdisaalis. Teost esitavad Eesti Filharmoonia kammerkoor, Miserere-ansambel ja organist Cristopher Bowers-Broadbent. Dirigeerib Paul Hillier.

“Miserere” on Arvo Pärdi mõjuvõimsamaid suurvorme, mis on loodud aastail 1989–1991. See helitöö torkab silma oma erandliku koosseisuga, kuhu kuuluvad viis solisti, koor, puhkpillid, löökpillid, elektrikitarrid ja orel.

Äärmiselt raskesti lauldav “Kanon Pokajanen” kõlab 28. septembril Rakvere õigeusu kirikus. Kontserdil esitavad teose Eesti Filharmoonia Kammerkoor ja dirigent Tõnu Kaljuste.